A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leírás BSD scriptek
#1
Sziasztok! Mivel úgy általánosságban a BSD-vel kapcsolatban érhető el a legkevesebb tartalom, ezért e köré fog orientálódni a témám.
Célközönséget nem neveznék meg, kezdőknek mindenképpen ajánlott, a haladóbbak meg lehet megcsinálták már ezt maguknak valamilyen formában, de ha nem akkor nekik is a hasznukra válik.

Még a leírások előtt szeretném hangsúlyozni, hogy az elérési utakat minden esetben nézzétek majd át, mert van esély rá, hogy nektek eltér a leírásban szereplőktől.
(Például van egy teljesen felesleges és szükségtelen "home" mappa az elérésen...)

1. Aliasok

A régi Invoice (instant delete) SF-ekből ismerős lehet, az "mt2 start/stop" és egyéb parancsok, amik segítségével nem kell bogarászni a mappák között, nem kell annyit gépelni, hanem beírunk egy egyszerű szót/szavakat, és már el is indult a szerver, vagy leállt, vagy amit éppen szeretnénk.

Lépjünk fel az ftp szerverre, majd az alapértelmezett könyvtárban (/root) lesz egy .cshrc nevű fájl, ezt nyissuk meg, majd keressük meg ezt a sort:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


A működése azt hiszem egyértelmű, baloldalt szerepel az aliasunk, ezt kell majd beírni a konzolba, ami meghívja a baloldali parancsot.

Másoljuk be alá az következő sorokat:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]Spoiler:


[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Ha ezzel megvagytok akkor feltétlen ki kell jelentkezni (exit), különben addig nem lépnek életbe a parancsok.


2. Hibás "A szerver elindult" szöveg
Sokunknak szerepel az indító shell fájljának a végén a fenti kifejezés (vagy bármely nemű formája), viszont, ha törik, ha szakad, ez a szöveg akkor is meg fog jelenni, cseppet sem fedi le a valóságot, akkor is megjelenik, ha a szerver valójában nem indult el.

De ha lecserélitek az alábbi parancsra, akkor végre értelmét nyeri a szöveg, mert csak akkor fog megjelenni, ha tényleg elindult a szerver. Ellenkező esetben értesít minket arról, hogy nem fut, és hogy érdemes lenne felkeresni a syserr-eket.


[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]



3. Forrás másolása a gépre / biztonsági másolat
Gondolom többünk szokta letölteni a szerver forrást a gépére, hogy gyorsan és egyszerűen lehessen keresgélni benne a notepaddal, viszont kicsit macerás mindig letölteni a szükséges fájlokat, hisz sok számunkra felesleges is szerepel közöttük.

Viszont írtam egy egyszerű másoló scriptet, ami egy külön mappába másolatot készít nekünk a szükséges kiterjesztésű fájlokról.

Mindenek előtt ezt írjátok be a konzolba:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Tehát az alábbi elérésen lesz majd a mentés:[/color]

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Az alábbi scriptet pedig másoljátok egy shell (.sh) fájlba:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Ha lefuttatjátok, akkor csak egyszerűen át kell húzni a benne található mainline mappát a gépetekre, és már lehet is használni.


4. Game/db Makefile módosítás
A fordítás után még külön nekünk kell pakolászni a kapott fájlt, ez eléggé lelassítja a tesztelés folyamatát, viszont egy egyszerű megoldással a fordítás utána a szerver magának teszi a megfelelő helyre a fájlunkat.

Nyissátok meg a game Make fájlját, majd a teteje felé ez alá:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]

Másoljátok be a következő sort:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


És alá másoljátok be ezt:
(A tabra ügyeljetek!)

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Így stripelve is lesz, ha ezt nem szeretnétek akkor a felső két sort töröljétek ki.


DB esetén erre keressetek rá erre:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]

És alá másoljátok be a következő sort:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


És ezt másoljátok be alá:

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]


A tabra és a stripelésre természetesen itt is az vonatkozik, amit a game-nél leírtam.


5. Egyszerűsített Starter
Gondolom ismerős nektek is, hogy egy start.sh könnyen meghaladja a több száz sort, főleg akkor, ha több magra vannak osztva a CH-k. Én viszont röviden, tömören egybeépítettem ezeket, semmilyen felesleges ismétlődés nincs benne, így egyrészt sokkal egyszerűbb, másrészt sokkal rövidebb lett az egész.

Sőt! Még egy bónusz funkcióval is rendelkezik, indítás után a neve után meg tudjátok adni, hogy mennyi CH-t szeretnétek elindítani. Például: sh start.sh 2 így csak 2 CH indul el.

Ezenkívül betudjátok állítani az alapértelmezett értéket, szóval ha csak simán elindítjátok, akkor ne kelljen mögé számot írni. Ezt a 16. sorban tudjátok módosítani.
Tehát (ha használjátok az első pontban leírtakat, akkor csak simplán) start a konzolba, mindegy melyik mappában álltok, és már indul is 4 CH.

Fontos!
A starter tartalmazza 2. pontban leírtakat is, továbbá komment formájában a második magok elindítását is. Ha szükségetek van rá, csak töröljétek ki a kommentet előlük.
Az egészet értelemszerűen tudjátok bővíteni.

[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]




Nos, egyelőre ennyit szerettem volna megosztani veletek. Azt hiszem sikerült mindent érthetően leírnom, de ha esetleg valami mégsem világos, akkor nyugodtan keressetek meg privát üzenetben.

A téma létrejöttét illetően
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
t is köszönet illeti, hisz amikor még kezdő voltam, akkor ezek közül pár dolgot ő mutatott meg nekem.
Válaszol


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég