2016-09-26, 11:03 AM
(Üzenet szerkesztésének időpontja: 2016-09-26, 11:04 AM. Szerkesztette: Rin the Exorcist. Módosítva 2 alkalommal.)
Sziasztok! Mivel úgy általánosságban a BSD-vel kapcsolatban érhető el a legkevesebb tartalom, ezért e köré fog orientálódni a témám.
Célközönséget nem neveznék meg, kezdőknek mindenképpen ajánlott, a haladóbbak meg lehet megcsinálták már ezt maguknak valamilyen formában, de ha nem akkor nekik is a hasznukra válik.
Még a leírások előtt szeretném hangsúlyozni, hogy az elérési utakat minden esetben nézzétek majd át, mert van esély rá, hogy nektek eltér a leírásban szereplőktől.
(Például van egy teljesen felesleges és szükségtelen "home" mappa az elérésen...)
1. Aliasok
A régi Invoice (instant delete) SF-ekből ismerős lehet, az "mt2 start/stop" és egyéb parancsok, amik segítségével nem kell bogarászni a mappák között, nem kell annyit gépelni, hanem beírunk egy egyszerű szót/szavakat, és már el is indult a szerver, vagy leállt, vagy amit éppen szeretnénk.
Lépjünk fel az ftp szerverre, majd az alapértelmezett könyvtárban (/root) lesz egy .cshrc nevű fájl, ezt nyissuk meg, majd keressük meg ezt a sort:
A működése azt hiszem egyértelmű, baloldalt szerepel az aliasunk, ezt kell majd beírni a konzolba, ami meghívja a baloldali parancsot.
Másoljuk be alá az következő sorokat:
Ha ezzel megvagytok akkor feltétlen ki kell jelentkezni (exit), különben addig nem lépnek életbe a parancsok.
2. Hibás "A szerver elindult" szöveg
Sokunknak szerepel az indító shell fájljának a végén a fenti kifejezés (vagy bármely nemű formája), viszont, ha törik, ha szakad, ez a szöveg akkor is meg fog jelenni, cseppet sem fedi le a valóságot, akkor is megjelenik, ha a szerver valójában nem indult el.
De ha lecserélitek az alábbi parancsra, akkor végre értelmét nyeri a szöveg, mert csak akkor fog megjelenni, ha tényleg elindult a szerver. Ellenkező esetben értesít minket arról, hogy nem fut, és hogy érdemes lenne felkeresni a syserr-eket.
3. Forrás másolása a gépre / biztonsági másolat
Gondolom többünk szokta letölteni a szerver forrást a gépére, hogy gyorsan és egyszerűen lehessen keresgélni benne a notepaddal, viszont kicsit macerás mindig letölteni a szükséges fájlokat, hisz sok számunkra felesleges is szerepel közöttük.
Viszont írtam egy egyszerű másoló scriptet, ami egy külön mappába másolatot készít nekünk a szükséges kiterjesztésű fájlokról.
Mindenek előtt ezt írjátok be a konzolba:
Tehát az alábbi elérésen lesz majd a mentés:[/color]
Az alábbi scriptet pedig másoljátok egy shell (.sh) fájlba:
Ha lefuttatjátok, akkor csak egyszerűen át kell húzni a benne található mainline mappát a gépetekre, és már lehet is használni.
4. Game/db Makefile módosítás
A fordítás után még külön nekünk kell pakolászni a kapott fájlt, ez eléggé lelassítja a tesztelés folyamatát, viszont egy egyszerű megoldással a fordítás utána a szerver magának teszi a megfelelő helyre a fájlunkat.
Nyissátok meg a game Make fájlját, majd a teteje felé ez alá:
Másoljátok be a következő sort:
Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:
És alá másoljátok be ezt:
(A tabra ügyeljetek!)
Így stripelve is lesz, ha ezt nem szeretnétek akkor a felső két sort töröljétek ki.
DB esetén erre keressetek rá erre:
És alá másoljátok be a következő sort:
Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:
És ezt másoljátok be alá:
A tabra és a stripelésre természetesen itt is az vonatkozik, amit a game-nél leírtam.
5. Egyszerűsített Starter
Gondolom ismerős nektek is, hogy egy start.sh könnyen meghaladja a több száz sort, főleg akkor, ha több magra vannak osztva a CH-k. Én viszont röviden, tömören egybeépítettem ezeket, semmilyen felesleges ismétlődés nincs benne, így egyrészt sokkal egyszerűbb, másrészt sokkal rövidebb lett az egész.
Sőt! Még egy bónusz funkcióval is rendelkezik, indítás után a neve után meg tudjátok adni, hogy mennyi CH-t szeretnétek elindítani. Például: sh start.sh 2 így csak 2 CH indul el.
Ezenkívül betudjátok állítani az alapértelmezett értéket, szóval ha csak simán elindítjátok, akkor ne kelljen mögé számot írni. Ezt a 16. sorban tudjátok módosítani.
Tehát (ha használjátok az első pontban leírtakat, akkor csak simplán) start a konzolba, mindegy melyik mappában álltok, és már indul is 4 CH.
Fontos!
A starter tartalmazza 2. pontban leírtakat is, továbbá komment formájában a második magok elindítását is. Ha szükségetek van rá, csak töröljétek ki a kommentet előlük.
Az egészet értelemszerűen tudjátok bővíteni.
Nos, egyelőre ennyit szerettem volna megosztani veletek. Azt hiszem sikerült mindent érthetően leírnom, de ha esetleg valami mégsem világos, akkor nyugodtan keressetek meg privát üzenetben.
A téma létrejöttét illetően
Célközönséget nem neveznék meg, kezdőknek mindenképpen ajánlott, a haladóbbak meg lehet megcsinálták már ezt maguknak valamilyen formában, de ha nem akkor nekik is a hasznukra válik.
Még a leírások előtt szeretném hangsúlyozni, hogy az elérési utakat minden esetben nézzétek majd át, mert van esély rá, hogy nektek eltér a leírásban szereplőktől.
(Például van egy teljesen felesleges és szükségtelen "home" mappa az elérésen...)
1. Aliasok
A régi Invoice (instant delete) SF-ekből ismerős lehet, az "mt2 start/stop" és egyéb parancsok, amik segítségével nem kell bogarászni a mappák között, nem kell annyit gépelni, hanem beírunk egy egyszerű szót/szavakat, és már el is indult a szerver, vagy leállt, vagy amit éppen szeretnénk.
Lépjünk fel az ftp szerverre, majd az alapértelmezett könyvtárban (/root) lesz egy .cshrc nevű fájl, ezt nyissuk meg, majd keressük meg ezt a sort:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
A működése azt hiszem egyértelmű, baloldalt szerepel az aliasunk, ezt kell majd beírni a konzolba, ami meghívja a baloldali parancsot.
Másoljuk be alá az következő sorokat:
Spoiler:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Ha ezzel megvagytok akkor feltétlen ki kell jelentkezni (exit), különben addig nem lépnek életbe a parancsok.
2. Hibás "A szerver elindult" szöveg
Sokunknak szerepel az indító shell fájljának a végén a fenti kifejezés (vagy bármely nemű formája), viszont, ha törik, ha szakad, ez a szöveg akkor is meg fog jelenni, cseppet sem fedi le a valóságot, akkor is megjelenik, ha a szerver valójában nem indult el.
De ha lecserélitek az alábbi parancsra, akkor végre értelmét nyeri a szöveg, mert csak akkor fog megjelenni, ha tényleg elindult a szerver. Ellenkező esetben értesít minket arról, hogy nem fut, és hogy érdemes lenne felkeresni a syserr-eket.
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
3. Forrás másolása a gépre / biztonsági másolat
Gondolom többünk szokta letölteni a szerver forrást a gépére, hogy gyorsan és egyszerűen lehessen keresgélni benne a notepaddal, viszont kicsit macerás mindig letölteni a szükséges fájlokat, hisz sok számunkra felesleges is szerepel közöttük.
Viszont írtam egy egyszerű másoló scriptet, ami egy külön mappába másolatot készít nekünk a szükséges kiterjesztésű fájlokról.
Mindenek előtt ezt írjátok be a konzolba:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Tehát az alábbi elérésen lesz majd a mentés:[/color]
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Az alábbi scriptet pedig másoljátok egy shell (.sh) fájlba:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Ha lefuttatjátok, akkor csak egyszerűen át kell húzni a benne található mainline mappát a gépetekre, és már lehet is használni.
4. Game/db Makefile módosítás
A fordítás után még külön nekünk kell pakolászni a kapott fájlt, ez eléggé lelassítja a tesztelés folyamatát, viszont egy egyszerű megoldással a fordítás utána a szerver magának teszi a megfelelő helyre a fájlunkat.
Nyissátok meg a game Make fájlját, majd a teteje felé ez alá:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Másoljátok be a következő sort:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
És alá másoljátok be ezt:
(A tabra ügyeljetek!)
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Így stripelve is lesz, ha ezt nem szeretnétek akkor a felső két sort töröljétek ki.
DB esetén erre keressetek rá erre:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
És alá másoljátok be a következő sort:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Ezután keressetek a "linking" szóra, alatta ezt fogjátok látni:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
És ezt másoljátok be alá:
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
A tabra és a stripelésre természetesen itt is az vonatkozik, amit a game-nél leírtam.
5. Egyszerűsített Starter
Gondolom ismerős nektek is, hogy egy start.sh könnyen meghaladja a több száz sort, főleg akkor, ha több magra vannak osztva a CH-k. Én viszont röviden, tömören egybeépítettem ezeket, semmilyen felesleges ismétlődés nincs benne, így egyrészt sokkal egyszerűbb, másrészt sokkal rövidebb lett az egész.
Sőt! Még egy bónusz funkcióval is rendelkezik, indítás után a neve után meg tudjátok adni, hogy mennyi CH-t szeretnétek elindítani. Például: sh start.sh 2 így csak 2 CH indul el.
Ezenkívül betudjátok állítani az alapértelmezett értéket, szóval ha csak simán elindítjátok, akkor ne kelljen mögé számot írni. Ezt a 16. sorban tudjátok módosítani.
Tehát (ha használjátok az első pontban leírtakat, akkor csak simplán) start a konzolba, mindegy melyik mappában álltok, és már indul is 4 CH.
Fontos!
A starter tartalmazza 2. pontban leírtakat is, továbbá komment formájában a második magok elindítását is. Ha szükségetek van rá, csak töröljétek ki a kommentet előlük.
Az egészet értelemszerűen tudjátok bővíteni.
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
Nos, egyelőre ennyit szerettem volna megosztani veletek. Azt hiszem sikerült mindent érthetően leírnom, de ha esetleg valami mégsem világos, akkor nyugodtan keressetek meg privát üzenetben.
A téma létrejöttét illetően
[Csak regisztrált felhasználók láthatják ezt a tartalmat.]
t is köszönet illeti, hisz amikor még kezdő voltam, akkor ezek közül pár dolgot ő mutatott meg nekem.